03537235790
09332271004

03537235790
09332271004

علت گرم شدن بیش از حد موتور دیزل ژنراتور و راه حل آن

گرم شدن بیش از حد موتور دیزل ژنراتور و راه حل آن

در این مقاله سعی داریم در مورد گرم شدن بیش از حد موتور دیزل ژنراتور و راه حل آن گفت و گو کنیم.همان طور که می دانید فشار بیش از حد به موتور، منجر به کاهش قدرت، افزایش سایش قطعات متحرک می شود. حرارت بالا باعث کشیدن هوش سیلندر، چسبیدن پیستون و آسیب جدی به موتور دیزل می شود.

یکی از دلایل؛ اتلاف گرما، خنک شدن و گرفتگی سیستم روغن کاری است که باعث گرم شدن بیش از حد موتور دیزل می شود. دلیل دوم نشتی سیستم خنک کننده و سیستم روغن روان کننده است که باعث داغ شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

عوامل داغ شدن بیش از حد موتور دیزل ؟

دفع گرما، خنک شدن و گرفتگی سیستم روغن کاری باعث داغ شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

انسداد رادیاتور یا خط لوله: هنگامی که رادیاتور و خط لوله مسدود می شوند، آب خنک کننده نمی تواند گردش کند و دیزل ژنراتور بیش از حد گرم می شود.

چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد دیزل ژنراتور می شود؟

ژنراتورهای دیزلی به دلیل بهره وری سوخت، قابلیت اطمینان و طول عمر طولانی شناخته شده اند.

با این حال، این بدان معنا نیست که آنها در شروع و اجرا مشکلی ندارند. یکی از مشکلات، احتمال گرم شدن بیش از حد است گرمای بیش از حد می تواند به دلیل سطح پایین مایع خنک کننده، استفاده نادرست یا مشکل در ژنراتور باشد.

عوامل دیگری نیز در گرم شدن دیزل ژنراتور نقش دارند که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

انسداد لوله اگزوز:

هنگامی که لوله اگزوز مسدود می شود، زمانی که دیزل ژنراتور در حال کار است، گاز خروجی به راحتی تخلیه نمی شود و مقداری از گاز خروجی در سیلندر باقی می ماند. در سیکل بعدی احتراق مقدار بیشتری گاز خروجی وجود داردو مخلوط گاز ورودی به طور کامل وارد نمی شود.

.

فیلتر روغن:

در شرایط عادی، روغن دیزل ژنراتور از طریق فیلتر روغن وارد موتور دیزل می شود. هنگامی که فیلتر روغن مسدود می شود، روغن تنها از طریق عبور بای پس وارد نقاط روغن کاری موتور دیزل می شود.

از آنجایی که روغن فیلتر نمی شود، باعث مسدود شدن کانال روغن و ضعیف شدن روانکاری می گردد. کاهش روانکاری باعث ایجاد اصطحکاک و گرم شدن بیش از حد ژنراتور می شود.

 نشتی رادیاتور یا خط لوله

 رادیاتور یا خط لوله نشتی دارد. از آنجایی که ظرفیت ذخیره آب مخزن دیزل محدود است، ژنراتور بیش از حد گرم می شود.

آسیب اجزای اصلی سیستم خنک کننده

 خراب شدن قطعاتی مانند واتر پمپ ، اویل پمپ و فن های خنک کننده مستقیماً باعث داغ شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

الف) اختلال در عملکرد واتر پمپ وظیفه واتر پمپ این است که آب خنک کننده را به اجبار به گردش در آورد. آب گرم موجود در محفظه آب دیزل را برای خنک شدن به رادیاتور می فرستد و سپس به محفظه آب خنک کننده باز می گردد.

هنگامی که عملکرد واتر پمپ دچار مشکل می شود، گرما نمی تواند به موقع منتقل شود و باعث گرم شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

ب) اختلال در عملکرد اویل پمپ عملکرد اویل پمپ این است که روغن را به یاتاقان ها و قطعات متحرک موتور دیزل جهت روغن کاری ارسال کند. هنگامی که عملکرد اویل پمپ کاهش می یابد، باعث گرم شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

ج) عملکرد نادرست ترموستات باعث کاهش جریان آب خنک کننده و گرم شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

د) آسیب دیدن فن خنک کننده عملکرد نادرست فن خنک کننده باعث گرم شدن بیش از حد موتور دیزل می شود.

دلایل کاهش عملکرد اویل پمپ

اول، نشتی روغن اویل پمپ

دوم، سایش داخلی

سوم، تنظیم نادرست فشار شکن

شرکت فرهاد فن اندیش فردا با داشتن متخصصین و تکنسین های ماهر می تواند علل گرم شدن بیش از حد موتور دیزل ژنراتور را ناسایی و در اسرع وقت علت آن را پیدا کرده و مرتفع سازد.

اگر مایل به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرم شدن موتور دیزل زنراتور خود هستید می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. این مجموعه با تکنسین ها و متخصصین ماهر تمام نیازهایی که در رابطه با ژنراتورها دارید، را برآورده می کند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *